19 cze 2009

Bye Beth...

Od półtora miesiąca opiekujemy się z Sylwią trójką Amerykanów, którzy wylądowali w Zielonej Górze jako wolontariusze uczący angielskiego w szkołach. Zżyłam się z nimi strasznie, bo spędzamy ze sobą bardzo dużo czasu i sporo podróżujemy.
Środa była ostatnim dniem Beth przed powrotem do domu (Diane i Jeff zostają do 3.07), więc świętowaliśmy jej pożegnanie mojej ulubionej restauracji w ZG, a później przenieśliśmy się do mnie. Nie obyło się bez płaczu, łącznie z moją mamą, która nazywa tą trójkę swoimi amerykańskimi dziećmi, a oni mój dom- ich drugim domem:).







Sylwia i ja.

Zamówione przeze mnie danie.









Beth: łosoś w "złotej gorgonzoli" z winogronami

Diane: pierś kurczaka faszerowana wędzonym boczkiem
podana na ciepłym sosie pomidorowym.

Wojtek: tagliatelle z łososiem, kaparami i czarnymi oliwkami z odrobiną syropu klonowego.

Jeff: Kaczka luzowana podana na karmelizowanych jabłkach
z dodatkiem żurawiny



Beth zrobiła małe podsumowanie swojego pobytu na Starym Kontynencie, porównując Europe z Ameryką. Polecam przeczytać poniższe wnioski, bardzo mnie rozbawiły:).

"European Conclusions" by Beth

1) The US should switch to the metric system. It makes way more sense than the English system. I think our refusal to switch is actually a government conspiracy bent on distancing Americans mentally from the rest of the world.

2) Why do we call it soccer? Again, government conspiracy.

3) Austrian men, collectively, are (imo) the best dressed and best looking of any country I've visited. That said, the best looking man I've ever seen lived in the Netherlands.

4) An overweight child wearing sweatpants and holding a McFlurry = American
A man dressed in a three-piece suit riding a bicycle with a basket and a bell = European

5) Bottled water is only so expensive in the US because we DONT NEED IT. Seriously, America, take advantage of clean water and stop wasting money.

6) Any building that you think is old in the US...it's not.

7) Learn another language. Don't be all 'it's too hard'. Nearly everyone in Europe is bilingual and there are people who speak 5 languages and who haven't died because of it.

8) Run away to Europe--college is free! Finland pays you 600euro/month to go!

9) Having a drinking age of 21 is stupid. The rest of the world agrees.

10) Paying $7 for a ham and cheese sandwich sucks. Thanks Euro.
Paying less than $10 for cheese, sandwich meat, 5L of water, bread, yogurt, rice cakes, chocolate and a pastry is awesome. Thanks Zloty!

11) Go and see the world!



Po kolacji poszliśmy do mnie świętować dalej;).


Ja i mój brat.



Tak to jest, kiedy zapomina się poinformować o skoku po angielsku;))).


Małe prezenty dla Beth i żubrówka z sokiem jabłkowym na koniec wieczoru;).



18 komentarzy:

  1. hmm..punkt 10 - chyba nie w Krakwoie;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mi się podobają te Wasze animacje ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zwykle brawurowo!
    wyglądasz promiennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Należysz do bardzo niewielkiej grupy ludzi, którzy inspirują mnie samym sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. vivat mix kulturowy! :) świetne animacje :p

    OdpowiedzUsuń
  6. mam nadzieję, że jeszcze spotkasz się ze swoimi znajomymi, bo ja z moimi nie mam jak ;( to jest ten minus międzynarodowych przyjaźni ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uleczqo... wciąż czuję się oczarowana Twoją osobą... inspirujesz mnie :* (M.)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwagi Beth rzeczywiście niesamowicie mnie rozbawiły, aczkolwiek bardzo są trafne :D
    i jak zwykle wyskoczyłaś z jedzeniem, no :<

    OdpowiedzUsuń
  9. zdjecia sa boskie, a te animacje bardzo zabawne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. na Twojego bloga wchodzi się z przyjemnością, jesteś Niesamowita (:

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rewelacyjnego bloga :) Taki kolorowy i wesoły. Chyba będę tu częściej gościem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego zjadłabym łososia i tagliatelle z łososiem, kaparami i czarnymi oliwkami z odrobiną syropu klonowego :d ;d

    fajne masz zycie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy-> Ostatnio jestem ze swojego życia bardzo zadowolona;)))).

    OdpowiedzUsuń
  14. Nareszcie mogę skomentować twój blog ! Obserwujemy go z koleżanką, ona od dawna, ja od niedawna, jako rodowite zielonogórzanki :D Bardzo podoa mi się to co piszesz, twoje spojrzenie na świat, na modę.. :) Przy okazji przegladania zdjęć podszedł do mnie mój brat i powiedział : skąd masz zdjęcia tej trójki (którą wskazał od razu) ? a potem dodał : uczyli mnie angielskiego, "spoko typki to są". :)
    Przy okazji szaleństwa po mieście wypatruję cię bacznie w nadziei przekonania się, ze zielonogórskie szafiarki to nie mój wymysł :D
    Pozdrawiam bardzo bardzo serdecznie ;* P.

    OdpowiedzUsuń
  15. Patrice-> Dzięki!:) Właśnie jest u mnie Jeff i Diane i przekazałam im to, co powiedziałaś o swoim bracie;))))...echhh świat jest mały, a wygląda na to, że oni stali się popularni w ZG bo już po raz któryś spotykam się z podobną sytuacją;))). Muszę teraz mieć się na baczności, bo jeśli mnie wypatrzysz a ja będę szła akurat po bułki do sklepu to nie będzie dobrze;))))). Pozdrawiam;*.

    OdpowiedzUsuń
  16. NIezmiernie urzekły mnie spostrzezenia Beth na temat różnic miedzy nami,trafne i dowcipne a do tego z dystansem. Miło się czyta o takich ludziach ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Najbardziej podoba mi się zdjęcie przedstawiające niedoinformowanie o podskoku :)))

    OdpowiedzUsuń